راهنمایی خرید کیت بدنه ، آنچه باید درباره ی کیت بدنه بدانید

photo
به اشتراک بگذارید

راهنمایی خرید کیت بدنه ، آنچه باید درباره ی کیت بدنه بدانید

کیت بدنه

کیت‌های بدنه  قطعاتی هستند که مالک خودرو آن‌ها را با قطعه‌ای که در حال حاضر به خودرو متصل شده است تعویض می‌کند. این قطعات شامل قسمت‌های سپرجلو وعقب، بال‌ها، اسپویلرها و.... هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کیت‌های بدنه و انواع آن کلیک کنید .

 کیت های بدنه مجهز به قطعات مختلفی هستند تا عملکرد خودرو را افزایش دهند و آیرودینامیک یک وسیله نقلیه را بهبود ببخشد تا هندلینگ و سرعت بهتری را در هنگام رانندگی فراهم کنند و درعین حال ظاهری جدید به آن ببخشند.

مخلوط کردن قطعات مختلف از یک کیت بدنه یا چند کیت بدنه باعث افزایش عملکرد برای سایر جنبه‌های خودرو می‌شود .

 برای کسانی که با کیت بدنه آشنا نیستند، تصمیم گیری برای انتخاب کیت چالش برانگیز است. اما ویژگی ها و نکاتی  وجود دارد که باید بدانید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این مقاله این ویژگی‌ها و نکات را مورد بررسی قرار می‌دهیم .

 

 

چگونه بهترین کیت بدنه را برای ماشین خود انتخاب کنید.

 

همانطور که گفتیم کیت‌های بدنه مجموعه‌ای از اجزای سفارشی هستند که برای جایگزینی قطعات استوک ارائه می‌شوند.  انواع مختلفی از کیت های بدن وجود دارد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند

کیت بدنه مناسب نه تنها ظاهری اسپرت به خودروی شما می‌بخشد، بلکه برعملکرد آن در جاده نیز تأثیر می گذارد. انتخاب بهترین کیت بدنه می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله به بررسی عواملی می پردازیم که قبل از خرید باید در نظر داشته باشید.

 

چه ویژگی های خودرو را می خواهید بهبود بخشید؟

هر قسمتی از یک وسیله نقلیه عملکرد متفاوتی را انجام می‌دهد که باید هنگام انتخاب کیت‌های تمام بدنه به آن توجه کنید.  با جایگزینی قطعات فعلی خودرو با قطعات رده بالاتری که به طور خاص برای تغییر عملکرد خودرو ساخته شده اند ، نسخه قدرتمندتری از خودروی شما ایجاد می شود..

همانطور که گفته شد، کیت‌های بدنه یکسان نیستند ،  ناحیه‌ای از عملکرد را که می‌خواهید بهبود ببخشید، مانند سرعت، پایداری، شعاع چرخش یا مقاومت در برابر کشش و.... را  انتخاب کنید و کیت‌های بدنه مناسبی را پیدا کنید که  بر آن جنبه تمرکز دارند. شما باید کیت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بدانید کدام یک به بهترین وجه با نتیجه دلخواه شما مطابقت دارد

 

ظاهر مورد نظر خود را مشخص کنید

اکثر صاحبان خودرو به این دلیل که می‌خواهند ظاهر خاصی به خودروی خود بدهند، کیت بدنه را خریداری و نصب می‌کنند. به خاطر داشته باشید که ظاهری که انتخاب می کنید تأثیر کلی بر خودروی شما خواهد داشت.

به عنوان مثال، کیت های بدنه سرعت محور، به راحتی چشم عموم را جلب می‌کند  از سوی دیگر،

ظاهری شیک و ساده، آیرودینامیک خودروی شما را بهبود می‌بخشد . اگر به دنبال ظاهری عملکرد محور هستید، باید وزن کیت بدنه را نیز درنظر بگیرید.

گزینه های زیادی در بازار موجود است. شما می توانید با انتخاب های مختلف در رنگ ومدل کیت بدنه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 

تعیین بودجه برای کیت بدنه

مانند بسیاری از سرمایه گذاریها، اولین کاری که باید قبل از هر معامله انجام دهید، تعیین بودجه تقریبی است که مایل به کار با آن هستید.

بودجه شما کیفیت کیت بدنه شما را نیز تعیین میکند و شاید مهم ترین عامل برای تهیه کیت بدنه باشد. هنگامی که متوجه شدید چقدر باید خرج کنید، می‌توانید بهترین کیت بدنه را در آن محدوده انتخاب کنید.

کیت‌های بدنه می‌توانند از مواد مختلفی ساخته شوند که در این مقاله شما می‌توانید درباره مزایا و معایب هر کدام  اطلاعاتی کسب کنید.

شما باید بدانید که بسته به مواد انتخابی شما، استفاده از کیت بدنه ممکن است مقرون به صرفه ترین انتخاب در سفارشی سازی خودرو شما نباشد.

در حالی که کیت‌های بدنه ای که معمولاً فقط برای بهبود بخش زیبایی خودرو شما خوب هستند. گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای هستند و به بودجه ی کمتری نیاز دارند . کیت‌های بدنه افزایش‌دهنده کارایی با مواد قوی‌تر و گران‌تر ساخته می‌شوند، زیرا باید به روشی خاص مهندسی شوند تا بهترین نتیجه را داشته باشند ، بنابراین این کیت های بدنه به بودجه ی بیشتری نیاز دارد.

 

بنابراین ابتدا باید تشخیص دهید که آیا فقط به دنبال تغییر ظاهر کلی ماشین خود هستید یا می خواهید عملکرد رانندگی آن را نیز بهبود ببخشید. هنگامی که تصمیم گرفتید، بهتر می توانید بودجه ای برای هزینه های کیت بدن خود تعیین کنید.

هنگام تعیین بودجه توجه داشته باشید که هزینه صرفاً به خرید کیت ختم نمی شود، بلکه باید برای نصب کیت در ماشین خود و برای تعمیر و نگهداری نیز باید  هزینه کنید.

 

 

مواد و متریال را مشخص کنید ( از چه موادی استفاده کنید )

می توان از مواد و متریال مختلفی برای ساخت کیت بدنه استفاده کرد قیمت و کیفیت بسته به مزایا و معایب متریال متفاوت است متریال هایی که به طور معمول در ساخت کیت بدنه خودرو استفاده می شود: فایبرگلاس، پلی اورتان، فیبر کربن

 

همانطور که اشاره شد یکی از گزینه های موجود پلی اورتان است، به دلیل دوام و انعطاف پذیری بالا، مدل های کیت بدنه محکم تری می سازد و به راحتی قابل تعمیر هستند.و به دلیل انعطاف پذیری نصب و نگهداری آن آسان تر است .

از جنبه منفی، آنها به وزن خودروی شما می افزایند که  احتمالاً بر سرعت ماشین شما تأثیر می گذارد.  و علیرغم دوام فوق العاده، در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت شدید نیز مستعد تاب خوردن هستند بنابراین محیط شما نقش مهمی در این انتخاب دارد اگر در مکانی زندگی می‌کنید که معمولاً نور خورشید بیش از حد قوی است ، باید توجه به این نکته داشته باشید.

 

اگر می‌خواهید خودروی شما ظاهری پرفورمنس داشته باشد و در عین حال سبک باقی بماند و همچینین کمترین محدودیت بودجه را دارید یا اصلا محدودیت بودجه ندارید ، فیبر کربن راه خوبی است.

فیبرکربن یک ماده سطح بالا است که دارای کیفیت برتر در استحکام، طول عمر است. کیت‌های فیبرکربن کمی گران هستند و تعمیر آنها دشوار است.

استحکام و وزن سبک آن به کاهش فشار روی جاده کمک می‌کند و سرعت وعملکرد کلی خودرو را بیشتر می‌کند به همین دلیل انتخابی برتر برای خودروهای با عملکرد بالا همچون اتومبیل های مسابقه ای حرفه ای و سایر ورزش‌های موتوری است .
 

اگر می خواهید ظاهری سفارشی و عملکرد محور داشته باشید، فایبرگلاس یک انتخاب ایده آل است.

فایبرگلاس به شما این امکان را می‌دهد که جنبه های عملکردی مانند وزن و انعطاف پذیری داشته باشید. 

وزن آن بسیار کم است بنابراین برعکس پلی اورتان  سرعت ماشین شما را کاهش نمی دهد. فایبرگلاس مقاومت خوبی در برابر دمای بالا (گرما و سرما) و همچنین به دلیل مقرون به صرفه بودن و سادگی و یکی از رایج ترین انتخاب ها برای علاقه مندان به کیت بدنه است

علاوه بر این، رنگ به راحتی به سطوح فایبرگلاس می چسبد و به شما این امکان را می دهد که کیت خود را به خوبی با رنگ های دلخواه خود بپوشانید

ولی با این حال، فایبرگلاس کاملاً سفت و سخت است که نصب را دشوار می کند و آسیب پذیر نیز هست.

 

ست کامل یا میکس و مچ

نیازی نیست فوراً به سراغ کیت کامل بدنه بروید. بسته به بودجه یا ترجیحات خود، می‌توانید ابتدا با تغییر بخشی از خودروی خود شروع کنید.

 اکثریت معمولاً با کیت لبه شروع می کنند، که اشاره به نصب اسپویلر به همراه رکاب های جانبی ماشین شما درست زیر سپرها دارد. این به رانندگان کمک می کند تا با بهبود تعادل آیرودینامیکی وسیله نقلیه راحت تر هدایت شوند و در عین حال محافظت در برابر خراش  را نیز اضافه می کند

دیگر انتخاب‌های رایج برای نصب کیت جزئی شامل تغییرات اسپویلر جلو و عقب، کاپوت‌های سفارشی‌شده است.

 می‌توانید با اولویت‌بندی ویژگی‌های خودرویتان که می‌خواهید بیشتر بر آن تأکید کنید یا تغییر دهید، مجموعه‌ای از کیت بدنه را برای خرید انتخاب کنید، زیرا برخی از کیت‌ها نیز می‌توانند به بهبود راندمان موتور خودرو کمک کنند . کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع

 

 

نصب کیت بدنه

اکنون که کیت بدنه عالی را در اختیار دارید، فرآیند ظریف نصب آن در مرحله بعدی قرار دارد. اگر ضعیف نصب شود، عملکرد وسیله نقلیه شما به خطر می افتد و ظاهر کلی ممکن است آنطور که انتظار می رود نشودبه همین دلیل، نصب باید توسط یک متخصص در یک مرکز معتبر انجام شود.

نصب کیت بدنه به اندازه انتخاب مواد و طرح مورد استفاده مهم است. به یاد داشته باشید که بدون توجه به جنس یا طرح کیت بدن شما، نتیجه نهایی کاملاً به کیفیت فرآیند نصب نیز بستگی دارد. به همین دلیل است که برای نصب به صورت حرفه ای  ،توسط  یک مرکز بدنه معتبر انجام شود.

ما در سن تیونینگ با دارا بودن متخصصین مجرب بهترین کیفیت  را به مشتریان خود ارائه میدهد ،  شما میتوانید برای دریافت وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید

 

نتیجه

کیت‌های بدنه جایگزینی آسان و سریع برای تحقق خودروی رویاهایتان هستند. با این حال، شما باید به عوامل مختلف ، توجه داشته باشید. امیدواریم با این نکات، پیدا کردن کیت بدنه مناسب برای خودروی خود را برای شما آسان تر کند.

 

 

نظرات

  • تست

نظر بگذارید